Tijdens de intake brengen we uw klachten in kaart. Er vindt een vraaggesprek plaats en we voeren een lichamelijk onderzoek uit. De bevindingen uit het onderzoek worden met u besproken, en in overleg met u wordt een behandelplan opgesteld. Voor de intake plannen wij bij voorkeur een uur in zodat wij voldoende tijd hebben voor het onderzoek, behandeling en dossiervorming. Indien nodig nemen we, met uw goedkeuring, contact op met de (verwijzend) arts.
Dit alles wordt vastgelegd in een digitaal dossier, waarin u op verzoek altijd inzage heeft.
Sinds 1 januari 2006 is de fysiotherapeut direct toegankelijk. Dit betekent dat u de mogelijkheid heeft, om zonder verwijzing van de arts of specialist, een bezoek te brengen aan de fysiotherapeut. Dit heeft voordelen; u komt direct terecht bij de specialist in bewegen en wordt er spoedig gestart met het werken aan uw herstel. De huisarts blijft wel een centrale rol spelen in de coördinatie van uw zorg. De fysiotherapeut zal de huisarts blijven informeren, tenzij u aangeeft dat u dit niet wenst.
Uiteraard wordt u op tijd verwacht voor uw behandeling. Wij doen onze uiterste best om op tijd te werken. Toch kan het voorkomen dat we wat vertraging oplopen. Wij vragen daarvoor uw begrip.
Maar wordt u 10 minuten na de begintijd van uw behandeling nog niet geholpen, dan vragen wij u om dat bij ons te melden.
Indien u een afspraak niet na kunt komen, dan verzoeken wij u om dit 24 uur van te voren te melden. Als u dat niet doet, zijn wij genoodzaakt om dit consult bij u in rekening te brengen.
Indien u tijdens uw behandelingen gebruik maakt van de oefenzaal wordt u verzocht een handdoek en geschikte kleding en schoeisel mee te nemen.